Saçlar Neden Beyazlar?

Birçok inanış vardır. Kimilerine göre beyaz saç olgunluğun simgesi, kimilerine göre bilgeliğin, kime göre de stresli yaşamın belirtisidir. Ha bazı miniklere göre de dede olmanın belirtisidir. Ancak işin aslına dönecek olursak saçın beyazlama sebeplerinin bu inançlarla pek de alakalı olmadığını göreceksiniz. Buyurun yazımızla saç beyazlamasının sebeplerini öğrenelim.

Saçların beyazlaması tamamen saç telindeki melanin denilen boya pigmenteleri ile alakaldır. Erken yaşlarda bu melanini koruyan ve de dengede tutan bir sıvı vardır. Ehh yaş ilerledikçe saç tellerindeki bu dengede bozulur ve saç asıl rengine yani beyaz renge döner.

Saçların hepsi bir anda bir gecede beyazlamaz öylece. Bütün saçın beyazlaması 15–20 yılı bulan bir süreçten geçer. Oysaki insanlar arasında “bir gecede saçım beyazladı” gibi inanışlar vardır ve bu inanış tamamen yanlıştır. Bilim adamları da saçların birden beyazlamasının birkaç haftada olabilecek bir süreç olduğunu belirtiyorlar.

Saçların beyazlama süreci troid bezi ve şeker hastalarında daha sık görüldüğü de istatistiklerce sabitlenmiştir. Ayrıca aşırı stres ve gerek iş yoğunluğu gerekse ruhsal yorgunluklarda saçın beyazlamasına yardımcı olan sebepler arasına girmiştir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben daha 15 yaşındayım ve üstüne basa basa söylüyorum hiç boya kullanmadım sadece sebebini öğrenmek istiyorum bana bu konuda yardımcı olursanıs sevinirim çünkü nişanlım benimle dalga geçiyor sevgilerimle